В Укравтодорі жорстко відповіли голові правління громадської організації “Центр протидії корупції” Віталію Шабуніну щодо звинувачення у корупції під час будівництва Полтавської траси в рамках президентської програми “Велике будівництво” та попросили вибачитися за безпідставні звинувачення у свій бік. Про це повідомляє пресслужба Укравтодору.

  “Звинувачення ми чуємо і від Центру протидії корупції та, зокрема, Віталія Шабуніна.

  Наводимо пряму цитату: “20% - корупційна маржа, наприклад, на ремонті полтавської траси (оплаченого з Фонду протидії COVID-19)”, - повідомили в Укравтодорі.

  Мова йде про 10-річний проєкт-довгобуд на так званий “полтавській трасі” - 80-кілометровій ділянці дороги М-03 Київ - Харків - Довжанський. У 2020 році Укравтодор нарешті зміг закінчити проект: чотири смуги траси отримали нове покриття, а сама дорога розширена до першої категорії. Оскільки зазначена ділянка оновлювалась у рамках проєкту Світового банку, то визначення підрядника на відкритих торгах тут відбулося за правилами міжнародної організації.

  “Закупівлі за правилами МФО - це те, до чого прагне Укравтодор на українському дорожньому ринку. Розмови про корупцію тут мають підкріплюватися реальними фактами", - пояснили у відомстві.

  Служба наголосила, що Шабунін не має жодних аргументованих підстав для звинувачень Укравтодору у “корупції” та “відкатах”, тим паче у випадку з будівництвом Полтавської траси. Визначення підрядника на відкритих торгах відбувалось за правилами МФО. Методологія організації орієнтована саме на попередження корупційних ризиків. Тому звинувачення у корупції, у такому разі, мають бути підкріплені реальними доказами, повідомили в Укравтодорі.

  Показовим є і те, шо усі “докази” Віталія Шабуніна ґрунтуються на матеріалах видання “Наші гроші”, яке вже не вперше маніпулює цифрами. Так, Укравтодор вже детально розбирав маніпуляції стосовно кошторисної вартості робіт з боку цього ЗМІ.

  “Нагадаємо, що у 2020 році Укравтодор витратив 82 млрд грн - за ці гроші збудовано та оновлено 4056 км доріг, 158 штучних споруд, розпочато будівництво Запорізького мосту. Ціна об’єктів, у порівнянні з 2019 роком, знизилась на 19 % - і на фоні завершених по всій країні об’єктів, закиди про «40% відкати» чи «20% маржу» звучать безглуздо”, - констатували в Укравтодорі.

  Нагадаємо, раніше заступник керівника Офісу Президента, координатор програми "Велике будівництво" Кирило Тимошенко розповів, що до кінця 2023 року Україна планує відновити всю мережу доріг державного і міжнародного значення.