Розуміючи проблемні аспекти доступу окремих категорій громадян до правової допомоги в 2020 році Вінницьким МЦ з надання БВПД здійснено ряд заходів щодо посилення їх правової спроможності та доступності правової допомоги.

  Вінницький МЦ постійно здійснював моніторинг стану доступності правової допомоги в районах, які обслуговує МЦ, брав до уваги особливості інфраструктури та актуальні потреби окремих територіальних громад.

  Важливим елементом забезпечення доступу населення до БПД є інформування громадян про існування системи БПД, яке проводилося працівниками МЦ шляхом проведення 173 правопросвітницьких заходів у режимі online для громад та спільнот, зокрема щодо можливостей для вирішення правових питань; змісту основних реформ, що проводяться на тлі карантинних обмежень Урядом України.

  Інформування проводилося шляхом публікації статей у друкованих та online ресурсах, в соціальних мережах, публікації відеоматеріалів, проведенні відео-конференцій та прямих ефірів, online навчань для школярів та студентів навчальних закладів міста та області.

  Усвідомлюючи стан незахищеності та низький рівень доступу деяких категорій осіб до якісної правової допомоги, Вінницький МЦ забезпечує функціонування дистанційних та мобільних пунктів консультування для таких осіб. У зв’язку з поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19) та введеними карантинними заходами, було частково припинено роботу мобільних та дистанційних точок доступу до безоплатної правової допомоги у зв’язку з обмеженням доступу до місць проведення консультування.

  Працівниками Вінницького МЦ було проведено 80 мобільних та 53 дистанційних пункти консультування.

  З метою поширення інформації щодо функціонування системи БПД у містах та районах, які підпадають під юрисдикцію Вінницького МЦ, здійснюється постійна тісна співпраця та налагодження контактів із регіональними та місцевими ЗМІ, зокрема здійснення публікацій в газетах, виступи на радіо та телебаченні, розміщення інформаційних матеріалів в мережі Інтернет тощо. Так, за 2020 рік, було 1018 інформаційних розміщень.

  З метою удосконалення надання правової допомоги, за допомогою доступних у наш час комунікаційних технологій, за 2020 рік працівниками Вінницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги було забезпечено доступ до правової інформації через використання системи «Бібліоміст» для проведення скайп-консультацій, відео конференцій, забезпечено доступ до електронних сервісів Міністерства юстиції України 363 клієнтам.

  Задля забезпечення функціонування довідково-інформаційної платформи «WikiLegalAid» робочою групою було розміщено 15 правових консультацій.

  За 2020 рік Вінницьким місцевим центром з надання БВПД, в тому числі бюро правової допомоги, що є їх структурними підрозділами, було зареєстровано 5628 звернень клієнтів, по 4558 зверненням було надано правову консультацію, прийнято 1067 письмових заяв про надання БВПД.

  В результаті розгляду письмових заяв про надання БВПД, було прийнято рішення про надання БВПД по 1064 зверненням та видано 750 доручень адвокатам та 376 наказів штатним працівникам (представництво клієнта в суді або складення процесуальних документів). По 10 письмовим зверненням було надано відмову у наданні БВПД.

  Протягом 2020 року клієнти Вінницького місцевого центру та бюро правової допомоги частіше зверталися з наступних питань: адміністративного права 369 (6,6%), адміністративного правопорушення 118 (2,1%), виконання судових рішень 66 (1,2%), житлового права 381 (6,8%),земельного права 489 (8,7%), інших питань 637 (11,3%), кримінального права 79 (1,4%), кримінального процесу 246 (4,4%), пенсійного права 107 (1,9%), податкового права 64 (1,1%), сімейного права 988 (17,6%), соціального забезпечення 194 (3,4%), спадкового права 534 (9,5%), трудового права 113 (2,0%), цивільного права 341 (6,1%), цивільного процесу 74 (1,3%), неправового питання 75 (1,3%).

  Детальну інформацію щодо порядку отримання безоплатної правової допомоги можна дізнатися, зателефонувавши за номером «гарячої лінії» системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103 (цілодобово та безкоштовно у межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів). За згаданою «гарячою лінією» можна отримати також консультацію з правових питань, дізнатися інформацію щодо актуальних адрес центрів та з’ясувати інші питання функціонування системи надання безоплатної правової допомоги.

  • Вінницький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги 21021, Україна, м. Вінниця, вул. Порика, 29 Телефон / факс: (0432) 56-01-80; 38 (098) 00 26 774, 38 (098) 67 87 593; Email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Барське бюро правової допомоги м. Бар вул. Героїв Майдану, 6 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. Тел.: (04341) 2-15-55
  • Вінницьке бюро правової допомоги м. Вінниця вул. Хмельницьке шосе, 17 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. Тел.: (0432) 66-14-72
  • Жмеринське бюро правової допомоги м. Жмеринка вул. Валерія Брезденюка, 19 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. Тел.: (04332) 2-28-08
  • Тиврівське бюро правової допомоги смт Тиврів вул. Шевченка, 5 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. Тел.: (04355) 2-15-77