Про роботу управління соціального захисту населення Жмеринської райдержадміністрації за 6 місяців 2020 року

  Відділи призначення та виплати соціальних допомог

  Надання державної допомоги, субсидії та грошової компенсації малозабезпеченим верствам населення та сім’ям з дітьми

  Для забезпечення на території району реалізації державної політики у сфері надання державної підтримки населенню у період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних з поширенням коронавірусної хвороби, управління соціального захисту населення працює в штатному режимі із застосуванням відповідних заходів безпеки з урахуванням рекомендацій щодо запобігання поширенню епідемії, спричиненої коронавірусом COVID-19.

  Управлінням соціального захисту населення райдержадміністрації в автоматизованому режимі проводяться призначення, перерахунок різних видів державної соціальної допомоги без особистих звернень її одержувачів.

  В управлінні на період карантину запроваджено тимчасові особливості обслуговування:

  • розміщені оголошення про тимчасовий порядок роботи установи, адреси електронної пошти для звернень громадян, номер телефону координатора, номер телефону «гарячої лінії» управління;
  • прийом населення у дистанційному режимі (телефоном чи через електронну пошту);
  • прийом документів засобами електронного зв’язку або через скриньки для прийому кореспонденції, яка розміщені при в ході в управління;
  • прийом населення з питань призначення усіх видів державної допомоги за умови дотримання відвідувачами засобів індивідуального медичного захисту.

  Також, заяви про призначення житлових субсидій та допомоги при народженні дитини та інші подаються в електронній формі через офіційний вебсайт Мінсоцполітики з використанням електронного цифрового підпису.

  Опрацювання документів проходить щоденно, у разі необхідності із заявником зв’язується спеціаліст з питання, що його цікавить.

  Протягом звітного періоду 2020 року в рамках єдиної технології прийому громадян за принципом «єдиного вікна» прийнято 1062 заяви для надання усіх видів державної соціальної допомоги та 1063 заяв для призначення субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

  На обліку в управлінні перебуває 5621 особа, які отримують різні види допомог, яким нараховано та виплачено державних соціальних допомог за звітний період на загальну суму 30303,6 тис. грн.

  Відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу сім’ям з дітьми» станом на 01.07.2020 року на обліку в управлінні перебуває 3876 осіб, яким проведено нарахування на суму 15263,1 тис. грн. (види допомоги - вагітність і пологи, при народженні дитини, при усиновленні, на дітей одиноким матерям, на дітей під опікою та піклуванням, допомога багатодітним сім’ям).

  Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 20 червня 2018р. № 512 «Деякі питання реалізації пілотного проекту із надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка»» за звітний період 2020 р. по Жмеринському району видано 128 «пакунків малюка». Станом на 01.07.2020р. заборгованості по видачі «пакунків малюка» не має. Пакунки є в наявності в пологовому відділенні лікарні.

  За шість місяців 2020 року нараховано субсидій на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі 3117 чол., на загальну суму 10702,4 тис. грн., та в безготівковій формі 91 чол., на суму 418,5 тис. грн.

  901 сім’ям призначено субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива на загальну суму 2678,6 тис. грн.

  Станом на 01.07.2020 року в районі проживають 158 внутрішньо переміщених осіб, або 99 сімей. Із загальної кількості осіб: переселенці з АР Криму – 10 осіб, з Донецької та Луганської області – 148 особи, з них: 16 інвалідів, 78 осіб похилого віку, багатодітних сімей - 1, дітей віком від народження до 18 років - 27, працездатних – 52 особи.

  За шість місяців 2020 року виплачено щомісячну адресну допомогу 49 внутрішньо переміщеним сім’ям на загальну суму 471,4 тис. грн.

  За 6 місяців 2020 року нараховано та профінансовано соціальних виплат ( усіх видів допомог, субсидій та компенсацій) на загальну суму 44,6 млн. грн.

  Відділ персоніфікованого обліку пільгових категорів населення

  Соціальний захист осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, учасників АТО та членів їх сімей, одиноких непрацездатних громадян та осіб постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС

  Для забезпечення та реалізації права на отримання пільг управлінням здійснюється наповнення Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги. Станом на 01.07.2020 року в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, на обліку перебуває 7745 осіб.

  З метою забезпечення своєчасної виплати у 2020 році разової грошової допомоги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19 лютого 2020 року № 112 «Деякі питання виплати у 2020 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» по бюджетній програмі КПКВ 2501150 опрацьовано списки особам, як мають право на отримання вищевказаної допомоги, сформовано відомості та проведено виплату на загальну суму 1 101,7 тис.грн. 930 ветерану війни.

  З метою посилення соціального захисту окремих категорій громадян Жмеринського району рішенням 26 сесії 7 скликання від 05 грудня 2018 року затверджено «Районну комплексну цільову програму надання пільг, грошових компенсацій та соціальних виплат окремим категоріям громадян Жмеринського району на 2019-2021роки», згідно якої з початку 2020 року перераховано кошти «Укртелекому» за надані телекомунікаційні послуги пільговим категоріям населення, проїзд залізничним транспортом та автомобільним транспортом загального користування на загальну суму – 741,08 тис. грн., виплачено 9,3 тис. грн. грошової компенсації за пільговий проїзд 10 членам сімей загиблих учасників антитерористичної операції.

  Забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації, протезно – ортопедичними виробами перебуває під постійним контролем управління. Відповідно до Централізованого банку даних з проблем інвалідності станом на 01.07.2020 року на обліку перебуває 561 осіб.

  «Порядком забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні засоби реабілітації» передбачено адресний підхід до забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб за принципом ,,гроші ходять за людиною”; виплату компенсації вартості за самостійно придбані засоби реабілітації та передання фінансування за ТЗР від фонду соціального захисту інвалідів до управління соціального захисту. Наразі створюються двух-, трьох- сторонні договори з підприємствами, які виготовляють ТЗР, та після забезпечення цими засобами осіб з інвалідністю проходить оплата.

  До Централізованого банку з проблем інвалідності для забезпечення технічними засобами реабілітації (ТЗР) занесено дані на 75 осіб з інвалідністю, видані направлення та з підприємствам - надавачам послуг укладено договорів на загальну суму 488,04 тис. грн.

  28 особам з інвалідністю виплачена компенсація на бензин, транспортні витрати та технічне обслуговування автомобілів на загальну суму 6, 6тис. грн..

  З метою сприяння інтеграції інвалідів у суспільство двох дітей з інвалідністю направлено для проходження реабілітації у Державній реабілітаційній установі «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Промінь», за І квартал 2019 року – 1 дитина з інвалідністю пройшла курс реабілітації.

  Для отримання реабілітаційних послуг на обліку перебуває 6 дітей з інвалідністю. З двома реабілітаційними установами укладено договори на загальну суму 25,0 тис. грн.

  На території району над 24 особами, які визнані судом недієздатними встановлено опіку.

  Виплачена матеріальна допомога 6 малозабезпеченим та 3 особам з інвалідністю на загальну суму 7,4 тис.грн.

  Відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в управлінні соціального захисту населення Жмеринської райдержадміністрації перебуває на обліку 112 осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС. З початку року нараховано та виплачено усіх видів компенсації на загальну суму 69,3 тис.грн., в тому числі: на продукти харчування - в загальній сумі 68,4 тис.грн., щорічну допомогу на оздоровлення - 0,4 тис.грн., замість санаторно – курортної путівки – 0,5 тис. грн.

  Пільгами на медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, скористалось 12 осіб на загальну суму 2,3 тис.грн.

  Перерахована соціальна стипендія 25 студентам Чернятинського коледжу Вінницького національного аграрного університету на загальну суму 141,6 тис. грн.

  На обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, що мають право на пільги перебуває 343 учасників бойових дій, які приймали безпосередню участь в антитерористичній операції, 10 учасників антитерористичної операції, які прирівняні до інвалідів Великої Вітчизняної війни ІІ-ІІІ групи, 10 осіб - членів сімей загиблого (померлого) учасника антитерористичної операції.

  Для виконання норм постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1057 «Про затвердження Порядку проведення психологічної реабілітації постраждалих учасників Революції Гідності, учасників анти терористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях» з державного бюджету на 2020 рік виділено 80,0 тис. грн.. Так, з початку року 1 учасник бойових дій антитерористичної операції пройшов курс психологічної реабілітації в санаторії “Світанок” ДП “СКК “Моршинкурорт” Львівська обл.

  На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21 червня 2017 № 432 «Про затвердження Порядку організації соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції, осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях» з державного бюджету виділено 30,6 тис. грн.. 1 учасник бойових дій антитерористичної операції проходить курс навчання за спеціальністю водій категорії “B”.

  Для виконання постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.2015 року № 185 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової служби» згідно поданих Жмеринським об’єднаним міським військовим комісаріатом списків та документів станом на 01.07.2020 року нараховано матеріальну допомогу 17 військовослужбовцям строкової служби на загальну суму 45.9 тис. грн.

  З початку опалювального періоду 2177 пільговикам району нарахована безготівкова пільга на житлово-комунальні послуги назагальну суму 2322.3 тис. грн. та 66 пільговикам району у готівковій формі на загальну суму 81.8 тис.грн. За 6 місяців 2020 року нараховано та профінансовано різних видів пільг та компенсацій на загальну суму 5 042,4 млн. грн.

  Загалом, управлінням соціального захисту населення райдержадміністрації за 6 місяців 2020 року нараховано та профінансовано надання малозабезпеченим та пільговим верствам району різних видів соціальної підтримки на загальну суму майже 50 млн.грн.

  Сектор з юридичних питань

  Питання праці

  З метою узгодженого вирішення в районі проблем, що виникають в соціально – економічній сфері та стосуються прав та інтересів працівників і роботодавців, в районі створено на паритетних засадах району тристоронню соціально-економічну раду.

  Чинним актом рівноправних соціальних партнерів району є Угода між Жмеринською районною державною адміністрацією, Жмеринською районною радою, організацією роботодавців та координаційною радою профспілок Жмеринського району, якою передбачені основні принципи проведення соціально – економічної політики в районі, визначено її напрями та основні завдання.

  Спеціалістами управління проводиться робота по реалізації заходів на виконання регіональної угоди, та сприяння розвитку соціального партнерства в районі.

  На підприємствах, установах та організаціях району укладено 145 колективних договорів.

  Середньомісячна заробітна плата працівників району, як головна складова грошових доходів за ІІ квартал 2020 року склала 8656 грн., що у порівнянні з відповідним періодом минулого року становить 112,9%.

  В районі заборгованість із виплати заробітної плати по економічно – активним підприємствам відсутня, станом на 01.07.2020 року на одному районному підприємстві – банкруті ДП «Браїлівський сокоморсовий завод» в наявності є борг по заробітній платі, який становить 190,9 тис. грн.

  З метою посилення соціального захисту працівників в районі утворена робоча група з питань забезпечення контролю за додержанням законодавства про працю та реалізації державної політики у сфері зайнятості населення.

  За результатами роз’яснювальної роботи проведеної членами робочої групи 161 роботодавцем додатково оформлено 376 найманих працівників, додатково до бюджету надійшло 160,0 тис. грн.. ПДФО та 195,4 тис. грн.. ЄСВ.

  Закон України «Про охорону праці» формує принципи державної політики щодо реалізації конституційного права людини на безпечні та здорові умови праці в процесі трудової діяльності.

  Управлінням постійно вживаються заходи щодо підвищення ефективності функціонування системи управління охороною праці на суб'єктах господарювання району.

  З цією метою, станом на 01.07.2020 року проведено 1 засідання районної координаційної ради з питань безпечної життєдіяльності населення, на яких розглядалось питання безпечного проведення комплексу весняно – польових робіт сільськогосподарськими підприємствами, посилення протипожежного захисту об’єктів району. Рішення координаційних рад доводяться до керівників підприємств, установ та організацій району.

  Забезпечено виконання Плану першочергових заходів з профілактики травматизму невиробничого характеру у районі.

  Щоквартально здійснюється моніторинг стану травматизму невиробничого характеру.

  Спеціалістами відділу праці управління проводиться облік нещасних випадків виробничого і невиробничого характеру. Станом на 01.07.2020 року на території Жмеринського району нещасних випадків виробничого характеру не було.

  В районі діє Комісія по проведенню навчання і перевірки знань з питань охорони праці. Посадові особи підприємств, їх структурних підрозділів вчасно проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці.

  Одним із важливих питань соціального захисту працюючих є атестація робочих місць за умовами праці. Станом на 1 липня 2020 року на 61 підприємстві, установі та організації району нараховується 530 робочих місць з шкідливими та несприятливими умовами праці, що підлягають атестації, атестовано 67,2 % робочих місць. За результатами атестації 980 працівникам підтверджено право на пільги і компенсації за роботу в шкідливих та важких умовах праці (пільгове пенсійне забезпечення, щорічні додаткові відпустки, доплати до тарифних ставок, безкоштовна видача молока, скорочена тривалість робочого тижня, додаткові відпустки за особливой характер праці).

  Відділ державних соціальних інспекторів

  Контроль за цільовим використанням коштів державного бюджету

  Відділ державних соціальних інспекторів наділений повноваженнями із здійснення контролю за правильністю надання державних допомог сім’ям з дітьми, державних соціальних допомог малозабезпеченим сім’ям, субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, інших соціальних та компенсаційних виплат, цільовим використанням коштів державного бюджету, спрямованих на цю мету, всебічним сприянням малозабезпеченим категоріям громадян в оформленні необхідних документів для одержання матеріальної підтримки від держави.

  Для виконання покладених на них обов’язків, державні соціальні інспектори проводять обстеження умов проживання сімей заявників з метою визначення складу сім’ї, ступеня нужденності та можливостей знаходження додаткових джерел для існування, перевіряють достовірність та повноту інформації про доходи і майновий стан осіб, які входять до складу сім’ї, що звертається за призначенням державної соціальної допомоги, проводять вибіркові перевірки особових справ одержувачів державних соціальних допомог, інших соціальних та компенсаційних виплат. Беруть участь у формуванні бази даних про осіб, які одержують державну соціальну допомогу ,надають фізичним та юридичним особам консультації та рекомендації, проводять роз’яснювальну роботу в регіоні з питань надання державної соціальної допомоги.

  З метою забезпечення виконання у повному обсязі Законів України, Указів та доручень Президента України, розпорядчих документів голів обласної та районної державних адміністрацій щодо покращення надання сім’ям з дітьми різних видів допомог, пільг та компенсацій, державними соціальними інспекторами управління соціального захисту населення Жмеринської райдержадміністрації здійснюється постійний контроль за дотриманням вимог чинного законодавства щодо соціального захисту сімей з дітьми, цільовим використанням коштів отриманих допомог та створення батьками належних умов для повноцінного утримання та виховання дітей.

  За 1 півріччя 2020 року державними соціальними інспекторами проведено 4945 перевірок достовірності наданої інформації про доходи та майновий стан одержувачів державних соціальних допомог та житлових субсидій, обстежень матеріально-побутових умов сімей, перевірок правильності призначення та виплати допомоги по догляду за інвалідами 1 групи та престарілими, які досягли 80-річного віку, щомісячних компенсаційних виплат непрацюючим фізичним особам , які здійснюють догляд та надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, що нездатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, з метою підтвердження їх права на призначення цих допомог, допомоги на дітей одиноким матерям, тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла пенсійного віку, але не набула права на пенсію, допомоги на дітей, які перебувають під опікою та піклуванням, допомоги та надбавки на догляд за дитиною-інвалідом та інвалідом з дитинства, обстеження матеріально-побутових умов проживання внутрішньо- переміщених осіб, осіб, звільнених з місць позбавлення волі, інші перевірки /позапланові/.

  Перевірено правильність призначення державних соціальних допомог та житлових субсидій.

  З них:

  • Проведено 951 обстеження матеріально-побутових умов проживання малозабезпечених сімей з метою підтвердження їх права на призначення державних соціальних допомог.
  • проведено 2015 перевірок достовірності наданої інформації про доходи та майновий стан отримувачів державних соціальних допомог;
  • перевірено 1979 справ одержувачів державних соціальних допомог та житлових субсидій, щомісячних компенсаційних виплат - з метою перевірки правильності їх призначення, нарахування та виплати. В 24 випадках упереджено переплати коштів державних соціальних допомог, житлових субсидій, інших соціальних та компенсаційних виплат.

  Відповідно до Порядку здійснення Міністерством фінансів України верифікації та моніторингу достовірності інформації, поданої фізичними особами для нарахування соціальних допомог та житлових субсидій, на підставі висновків та за результатами перевірки відомостей про майновий та речовий стан, виявлено подання заявниками недостовірної інформації та переплати коштів державного бюджету на суму 160,5 тис. грн., які в повному обсязі заявники повернули в бюджет.

  Державними соціальними інспекторами проводиться роз’яснювальна робота з відповідальними особами сільських, селищної рад, ОТГ, підприємств, організацій, установ району, які видають довідки про доходи та майновий стан громадян для призначення всіх видів допомог та формують справи в сільських селищній радах, ОТГ для призначення житлових субсидій та соціальних допомог, з метою запобігання випадків подання до управління недостовірної інформації.

  Ведеться роз’яснювальна робота серед населення, в т.ч. проводиться особистий прийом громадян, що звертаються до управління за призначенням соціальних допомог та житлових субсидій. Проведено 1318 співбесід з одержувачами державних соціальних допомог з метою одержання інформації про їх речовий та майновий стан, роз’яснено умови та порядок призначення всіх видів державних соціальних допомог та житлових субсидій.

  В результаті усного прийому громадян та обстежень матеріально-побутових умов проживання сімей, проведених з метою підтвердження їх права на призначення державних соціальних допомог, в окремих випадках заявники попереджені про подання ними недостовірної інформації про доходи та майновий стан та упереджено переплати державних коштів.

  Загальний відділ

  Робота з усними та письмовими зверненнями громадян

  Відповідно до вимог Конституції України, Закону України „Про звернення громадян” в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації створені необхідні умови щодо реалізації громадянами конституційного права на звернення, повідомлено кожну сільську, селищну ради.

  Особистий прийом громадян керівництвом та спеціалістами управління здійснюється відповідно до графіків, затверджених наказом начальника управління. Графіки прийому громадян оприлюднені на інформаційному стенді в управлінні та розміщені на веб-сайті Жмеринської районної державної адміністрації та Єдиному Державному порталі відкритих даних.

  Позачергово приймаються жінки, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», ветерани війни, надаються письмові відповіді на звернення без порушень термінів їх розгляд у встановлених чинним законодавством.

  Для проведення консультативно-роз’яснювальної роботи для громадян району протягом шести місяців 2020 року на шпальтах друкованого інформаційного видання «Жмеринська газета» подано 1 статтю: «Звіт начальника управління соціального захисту населення Жмеринської РДА про роботу за 12 місяців 2019 року».

  На сайті райдержадміністрації управлінням було розміщено 11 статей : «Реабілітація дітей з інвалідністю», «Вартість твердого палива та скрапленого газу, яка застосовується для призначення пільг у 2020 році», «До уваги пільговиків-про монетизацію пільг на житлово-комунальні послуги у грошовій формі», «Звіт начальника управління соціального захисту населення Жмеринської РДА про роботу за 12 місяців 2019 року», « Інструкція онлайн-навчання – соцпроект від Міністерства соціальної політики по ІТ спеціальностям», «Виробничий травматизм – причина та шляхи його запобігання», « Про проведення в області регіонального конкурсу «Благодійна Вінниччина 2019», «Виплата разової грошової допомоги до 5 травня у 2020 році», «Звіт начальника управління соціального захисту населення Жмеринської РДА про роботу у І кварталі 2020 року», «Інформація про умови призначення житлової субсидії на період карантину», «Під час карантину призначається допомога на дітей фізичним особам підприємцям».

  Функціонує телефон «гарячої» лінії щодо інформування населення з питань надання соціальних виплат сім’ям, які перебувають у скрутному становищі та призначення субсидії. Спеціалісти надають роз’яснення за номером телефону (04332) 2-10-89 з 8-00 до 17-00 години з понеділка по четвер та з 8-00 до 16-00 у п’ятницю. Щоденно у начальника управління та заступників начальника управління працює пряма телефонна лінія (04332) 2-17-48 та (04332) 2-12-58 відповідно.

  Протягом шести місяців 2020 року до управління надійшло 3152 усних звернень, що на 2538 менше, ніж за аналогічний період 2019 року.

  За шість місяців 2020 ріку до управління надійшли 99 письмових звернення, що на 105 менше, ніж за аналогічний період 2019 року. Зменшенню звернень передувала якісно проведена роз’яснювальна робота як серед населення району, так і серед уповноважених працівників сільських, селищної ради, ОТГ та соціальних робітників територіального центру.

  Всім громадянам, які звернулись на «гарячу лінію» надані аргументовані відповіді з піднятих питань.

  Усі звернення, що надходять до управління, розглядаються в термін, передбачений законодавством, порушень термінів розгляду звернень не допущено.

  Для зручності громадян, запроваджено прийом за принципом „єдиного вікна”, що включає призначення всіх видів державних соціальних допомог за єдиною заявою.

  Основні питання, з якими зверталися громадяни, це – призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово–комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива та не отримання коштів на придбання твердого та скрапленого газу, не виплати монетизованої субсидії у грошовій та безготівковій формі, забезпечення засобами пересування інвалідів , надання матеріальної допомоги ,надання пільг, надання путівки на санаторно-курортне лікування.

  З метою попередження необґрунтованих звернень громадян в управлінні проводиться відповідна робота, а саме: на виробничих нарадах розглядається питання інформаційно-роз’яснювальної роботи; забезпечення функціонування "гарячої" телефонної лінії, проведення роз’яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом; проводиться аналіз по висвітленню статей на сторінках районної газети та на веб-сайті райдержадміністрації, висвітлення інформаційних матеріалів у сільських, селищній радах, в установах, підприємствах та організаціях району.

  Вся робота зі зверненнями громадян спрямована на поліпшення інформованості населення, ґрунтовного та всебічного розгляду питань, які порушуються громадянами перед органами виконавчої влади, попередження причин, що породжують скарги громадян.

  Особлива увага приділяється соціально-незахищеним категоріям громадян.

  Працівники управління оперативно реагують на пропозиції, заяви, скарги громадян та проводять заходи щодо інформованості населення району про право на звернення.