Звіт про стан роботи із зверненнями громадян у Жмеринській районної державної адміністрації за 2017 рік

  На виконання статті 40 Конституції України, Закону України “Про звернення громадян”, Указів Президента України та інших документів вищестоящих державних органів, райдержадміністрацією проведена робота, спрямована на створення необхідних умов для реалізації конституційного права громадян на звернення.

  Протягом 2017 року райдержадміністрацією отримано 709 звернень, що на 55 звернень, менше ніж у 2016 році (654), з них: колективних 49 (14 - 2016р.), повторних 8 (12-2016р.), та через вищестоящі організації 135 (64-2016р.) На особистому прийомі головою райдержадміністрації та його заступниками отримано 174 звернення (168– 2016р.) письмових звернень - 230 (486– 2016р.), на виїзному прийомі – 170, по телефону “ Довіра” – 0 (5-2016р.) та “Гаряча лінія” – 0.

  Усього звернулояь 1350 громадян (845-2016р.) Порушено 709 питань (654-2016р.), серед яких:

  • соціального захисту населення – 253 (340-2016р.)
  • сільського господарства - 149 (86-2016р.)
  • комунального та дорожнього господарства, благоустрою 53 (25-2016р.)
  • транспорту та зв’язку - 23 (28-2016р.)
  • праці – 18 ( 4-2016р.)
  • житлових – 13 (4-2016р.)
  • охорони здоров’я –31 (35-2016р.)
  • роботи місцевих органів – 0 (0-2016р.)
  • забезпечення законності і правопорядку -10 (2-2016р.)
  • інші-106

  Отримано звернень з вищестоящих органів – 135 (64-2016р.)

  Із громадян, які зазначили свій соціальний статус, звернулись: 33 громадян з числа інвалідів війни та учасників бойових дій, 29 членів багатодітних родин, 186 інвалідів загального захворювання, 12 громадян з дітьми – інвалідами. Здебільшого у таких зверненнях порушувались питання соціального захисту, у т.ч. щодо виділення матеріальної допомоги на лікування, та ремонт будинків.

  Значна частина звернень стосувалася питань пов’язаних із земельним законодавством, а саме виділення земельних часток в натурі, оформлення права на земельні частки (паї) в порядку спадкування, оформлення державних актів на земельні ділянки, розрахунки на здані в оренду майнові та земельні паї, конфлікти стосовно межових знаків, ремонт доріг та інше. Також розглядались питання не регулярного здійснення маршрутних перевезень пасажирів, відмова перевізниками у безкоштовному провезенні пільгової категорії громадян, про заміну аварійних електроопір та малу напругу в електромережі у сільській місцевості.

  Усі звернення вирішувались в межах компетенції, громадянам надавались обґрунтовані роз’яснення порушених ними питань відповідно до вимог чинного законодавства, звернення інвалідів війни розглядались і вирішувались в першочерговому порядку.

  Забезпечувалось особливо уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються інваліди загального захворювання та інші непрацездатні особи, багатодітні сім’ї, одинокі матері, які потребують соціального захисту та підтримки. По заявам громадян цієї категорії протягом звітного періоду розпорядженнями голови райдержадміністрації із районного бюджету надано одноразову матеріальну допомогу на загальну суму 30 000 тисяч гривень.

  На постійному контролі в райдержадміністрації знаходяться звернення ветеранів війни та праці, інвалідів, непрацездатних громадян постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС. З метою фінансової підтримки вищезазначених категорій населення в районі також запроваджено практику надання їм матеріальної допомоги за рахунок коштів районного бюджету.

  Із 709 проблемних питань звернень громадян, на даний час вирішено позитивно 429, 280 заявникам надані обґрунтовані роз’яснення з посиланням на вимоги чинного законодавства. 49 звернень отриманих райдержадміністрацією є колективними, з ними звернулись 641 громадян. Найбільша частина звернень від громадян надходило до голови райдержадміністрації з питань стосовно перевізників, які порушують маршрутні графіки перевезень пасажирів, відмовляють в перевезені громадян, які мають пільги на безкоштовний проїзд, скарги на дії самих перевізників щодо зміни розкладу руху транспорту, а також про замінну аварійних електроопір та малу напругу в електромережі в сільській місцевості.

  В райдержадміністрації здійснено ряд заходів спрямованих на забезпечення реалізації права громадян на звернення, поліпшення стану роботи із зверненнями громадян.

  Головою районної державної адміністрації прийнято розпорядження від 25.01.2017р. № 32, яким затверджено графіки особистого та особистого виїзного прийому громадян головою райдержадміністрації, першим заступником, заступником голови та робочою групою райдержадміністрації на 2017 рік протягом всього робочого тижня. Порушень виконання графіка особистого прийому громадян зазначеного періоду не допускалось.

  Графік наглядно оформлений, розміщений для ознайомлення громадянами на видному місці в приміщенні районної державної адміністрації та надісланий до виконавчих комітетів сільських, селищної рад району. Неодноразово зазначені графіки публікувалися в засобах масової інформації (газета “Жмеринський меридіан). Графіком особистого прийому громадян передбачено проведення прийому керівництвом райдержадміністрації протягом всіх робочих днів тижня з 09.00 до 13.00 години.

  Відповідно до порядку організації і проведення особистого прийому громадян і для оперативного вирішення питань, з якими звертаються громадяни, при проведенні прийомів головою райдержадміністрації до участі задіяні керівники та спеціалісти управлінь, відділів районної державної адміністрації.

  Відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 розгляд звернень інвалідів Другої світової війни, матерів-героїнь в райдержадміністрації було узято під особистий контроль голови, особлива увага приділялась вирішенням проблем інвалідів, учасників АТО, пенсіонерів та іншої пільгової категорії громадян.

  Протягом 2017 року питання розгляду звернень громадян виносились на порядок денний нарад з сільськими та селищним головами і секретарями сільських, селищної рад. Надана відповідна правова база, методичні рекомендації з зазначеного питання. 27.02.2017 року проведено засідання колегії районної державної адміністрації, на якому було розглянуто питання про підсумки роботи із зверненнями громадян. Проведено 10 засідань комісії з питань розгляду звернень громадян щодо надання їм матеріальної допомоги на лікування, належним чином оформлені відповідні протоколи засідань.

  На виконання п.3,ст.5 Указу Президента України від 07.02.2008р.№ 109 в райдержадміністрації забезпечено щомісячне проведення дня контролю, в рамках якого здійснюються виїзні перевірки стану виконання доручень, органам місцевого самоврядування за результатами розгляду звернень громадян Президентом України та вищими органами виконавчої влади. Проведено 10 днів контролю у сільських радах.

  Свої пропозиції та зауваження громадяни мають можливість залишити у скриньці звернень громадян, яка розміщена у приміщені райдержадміністрації та отримувати безкоштовні юридичні консультації у всіх структурних підрозділах райдержадміністрації.

  Всі звернення отримані районною державною адміністрацією перебувають на постійному контролі, належному організаційному рівні, забезпечується дотримання передбачених законодавством термінів розгляду звернень та вчасне інформування заявників про наслідки розгляду, відповідно до Закону України “Про звернення громадян”.

  Кондратюк Л.