ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФРУТ ФАКТОРІ” 43855141, Україна, 23100, Вінницька обл., місто Жмеринка(з), вул.Свободи, будинок 169 380679898472
нформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
- Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 23100, Вінницька обл., місто Жмеринка(з), вул.Свободи, будинок 169 380679898472
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи – підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
- Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Планованою діяльністю передбачається краплинне зрошення плодових культур на площі 34,6 га з метою забезпечення оптимальної вологості кореневого шару ґрунту на території Станіславчинської територіальної громади Жмеринського району Вінницької області. Зрошення здійснюється з метою збільшення врожайності і підвищення рівня родючості ґрунтів, із забезпеченням культур необхідною кількістю води, поживних речовин та засобів захисту рослин.
Технічна альтернатива 1.
Основною культурою, на вирощуванні якої спеціалізується підприємство є яблуні. Сади являють собою слаборослі під-щепи з інтенсивною технологією вирощування (понад 2500 дерев на 1 га). Спосіб садіння – рядковий, при якому відстань між деревами в рядах становить близько 1 м. Довжина рядків – понад 200 м, відстань між рядками – 4 м. Територія садів поділена на сортові квартали. Підбір сортового складу проведено на основі всебічного аналізу кліматичних та ґрунтових умови, рельєфу, з урахуванням конкретних господарсько-економічних задач.
Планованою діяльністю передбачається краплинний спосіб зрошення, що являє собою різновид мікрозрошування під час якого вода з поливного трубопроводу надходить до рослин через краплинні водотоки. Метою зрошення плодових культур в умовах недостатнього природного зволоження є своєчасного покриття дефіциту вологи кореневого ш а р у ґрунту під час вегетацій¬ного періоду та отримання плодів високої якості. Кореневий шар грунту зволожується у вигляді смуг вздовж рядів рослин. Оптимальний діапазон вологості грунту при активному рості пагонів, дозріванні плодів та післязбиральний період – 80-100%, при наливанні плодів – 85-100 %. Норми поливу – 45-60 м3/га. Для розподілу поливної води та зволоження кореневого шару ґрунту при краплинному способі зрошення плодових культур використовують жорсткі поливальні трубопроводи з поліетилену з інтегрованими т а врізними краплинними водовипусками. Зрошення земель передбачається з артезіанської свердловини, розташованої за межами с. Носківці. Для накопичення води передбачається басейн-накопичувач, розміром 90 м на 48 м. Подача води здійснюється за допомогою насосної станції.
Технічна альтернатива 2.
В якості альтернативного варіанту зрошення розглядається технологія поверхневого поливу. Поверхневий спосіб поливу здійснюється по борознам та напуском по смугам, що прокладаються між плодовими деревах в саду. Поверхневий спосіб полягає в розподіленні води по поверхні ґрунту у вигляді окремих дрібних потоків і струмків. Зволоження ґрунту відбувається під час руху води по його поверхні, при цьому руйнується грудкувата структура ґрунту. Поверхневе зрошення має ряд недоліків, а саме: кореневий шар насичується водою, а залишкова вода рухається поза межі кореневого шару рослин (інфільтрація), нерівномірність регулювання поливної норми, можливість вторинного засолення, необхідність в проведенні планувальних робіт території та влаштування скидної мережі, підвищена поверхнева ерозія ґрунту під впливом перезволоження ґрунту та низька продуктивність праці.
- Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Вінницька обл. Жмеринський р-н Носківці за межами населеного пункту
- Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Станіславчинська територіальна громада
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Вінницька обл. Жмеринський р-н Носківці за межами населеного пункту.
Земельні ділянки, на яких насаджені плодові культури (яблуні) та зрошення яких передбачається планованою діяльністю, передані в оренду ТОВ «ФРУТ ФАКТОРІ». Цільове призначення земельних ділянок – 01.03 Для ведення особистого селянського господарства. Категорія земель – землі сільськогосподарського призначення. На земельній ділянці не розміщені об’єкти нерухомого майна, а також інші об’єкти інфраструктури. Земельна ділянка передається в оренду без будинків, будівель, споруд та інших. Дані ділянки, не мають недоліків, що можуть перешкоджати їх ефективному використанню. Територія планованої діяльності межують на півночі з селом Носківці на відстані близько 800 м, на північному-сході з селом Телелинці на відстані близько 2 км, на південному-заході з с. Кацмазів на відстані близько 3 км. Територія під зрошення складається з 18 полів об’єднаних в 10 блоків. За характером рельєфу – територія рівнинна. Земельні ділянки віддаленні на значні відстані від об’єктів природо- заповідного фонду та об’єктів Смарагдової мережі. Грунти на освоєних земельних ділянках мають потужний гумусовий горизонт, відносно легкий механічний склад, добру водо- та
повітропроникність, не мають щільних шарів і прошарків та відповідають вимогам до ведення ефективного садівництва.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Вінницька обл. Жмеринський р-н .
Не розглядається, оскільки земельні ділянки передані у довгострокову оренду, насадження плодових культур існуючі, система зрошення на площі 22 га існуюча та введена в експлуатацію з 2009 року.. Приймаємо територіальну альтернативу № 1 – як єдиний доцільний, оптимальний та економічно виправданий варіант.
- Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Метою планованої діяльності є забезпечення якісного поливу для отримання високої врожайності плодових культур, поліпшення водного режиму ґрунту та підвищення його родючості з мінімальним впливом на екологічну ситуацію даного району. Реалізація даного проєкту дозволить забезпечити правильне проведення агротехнічного комплексу заходів по догляду за молодими саджанцями і дорослими деревами, що гарантує отримання відмінного врожаю. Краплинне зрошення є найбільш ефективною системою постачання води та поживних речовин для вирощування культур, оскільки постачає воду та поживні речовини безпосередньо до кореневої зони рослин в необхідній кількості, в потрібний час, тому кожна рослина отримує саме те, що їй необхідно та коли це необхідно для оптимального зростання. Завдяки краплинному зрошенню очікується більш висока врожайність, та у той самий час раціональне використання природних ресурсів, енергії, добрив та засобів захисту рослин.
- Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Планованою діяльністю передбачається зрошення сільськогосподарських земель ТОВ «ФРУТ ФАКТОРІ» на площі 34,6 га, з використанням системи крапельного зрошення. Облаштування системи зрошення передбачається в чотири черги, площами 8,36 га, 9,15 га, 8,84 га та 8,25 га. Система крапельного зрошення складається з системи трубопроводів з краплинними водовипусками, водонакопичувального басейну та насосної станції. Схеми водоподачі: артезіанська свердловина – насосна станція з електроприводом – вузол обліку – басейн- накопичувач – зрошувальна мережа. У кожному рядку насаджень передбачається одна крапельна лінія. Марка крапельної труби – Vardit, діаметром 16 мм. Матеріал трубопроводів – поліпропілен. Відстань між крапельними лініями – 4 м. Кількість крапельниць на рослину – 2 шт.
. Споживання води рослиною на одну чергу – 10,4-12 л. Максимальна витрата води 56-58 м3/год, Робота поливної системи здійснюється насосним обладнанням. Розміри басейну-накопичувача – 90 м на 48 м. Джерелом водопостачання є підземні джерела водопостачання- свердловина за межами с. Носківці, басейн річки Мурафа, басейн річки Дністер.
- Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
Екологічні обмеження: встановлюються згідно нормативів діючого законодавства в сфері охорони навколишнього природного середовища з метою збереження родючості ґрунтів. Обмеженнями впливу на рослинний і тваринний світ є: законодавчі вимоги щодо збереження біорізноманіття об’єктів рослинного і тваринного світу; недопустимість погіршення середовища існування, шляхів міграції та умов розмноження диких тварин; запобігання небажаним змінам природних рослинних угруповань та негативному впливу на них господарської діяльності; дотримання регламентів, встановлених до використання засобів захисту рослин та мінеральних
добрив. . З метою запобігання заболочення та вторинного засолення ґрунтів суворо дотримуватись режиму зрошення культур згідно ДБН В.2.4-1-99 «Меліоративні системи та споруди», ДСТУ 7594:2014 «Краплинне зрошення плодових культур. Загальні вимоги та методи контролювання», ДСТУ 4951:2008 «Плодові насадження. Проектування. Загальні вимоги», Водного кодексу України та стандартів у галузі охорони навколишнього природного середовища та раціонального природокористування. Використання підземних вод повинно здійснюватися з дотриманням вимог Дозволу на спеціальне водокоритування та зон санітарної охорони артезіанських свердловин. Використання земельної ділянки повинно здійснюватися виключно за цільовим призначенням згідно та відповідно до умов договорів оренди земельних ділянок. Санітарно-гігієнічні обмеження: – планована діяльність повинна здійснюватися згідно з чинними санітарними нормами та правилами. Інші обмеження: дотримання правил пожежної безпеки. Замовник бере на себе зобов’язання виконувати всі умови щодо експлуатації об’єкту планованої діяльності, а також ресурсозберігаючі, охоронні захисні та інші заходи щодо умов безпечної експлуатації обладнання, дотримання вимог природоохоронного та санітарного законодавства.
щодо технічної альтернативи 2.
Екологічні обмеження – такі, як у технічної альтернативи 1. З метою запобігання заболочення та вторинного засолення ґрунтів суворо дотримуватись режиму зрошення культур. Санітарно-гігієнічні та інші обмеження аналогічні до технічної альтернативи 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Територія планованої діяльності віддалена від об’єкті природно – заповідного фонду, Екологічної та Смарагдової мережі, віддалена від житлової та громадської забудови, об’єктів рекреації. Екологічні обмеження до визначеної територіальної альтернативи 1 не встановлюються. Використання земельних ділянок повинно здійснюватися виключно за визначеним цільовим призначенням.
щодо територіальної альтернативи 2. Територіальна альтернатива 2 не розглядається.
- Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
Інженерно-геологічні, гідрогеологічні та інші вишукування виконано у необхідному обсязі згідно чинного законодавства. Екологічно-інженерна підготовка території передбачає впровадження заходів в період будівництва, що забезпечать раціональне використання водних ресурсів, ґрунту, протидію заболоченню, засоленню та ерозії ґрунтів, максимальне збереження існуючого рельєфу, максимальне збереження ґрунтів і деревних насаджень, збереження й використання ґрунтового шару при насипах і виїмках, підготовка площадок для складування будівельних матеріалів. Для попередження руйнування елементів трубопроводів в результаті заморожування у зимовий період, передбачається консервація системи зрошування. Зсувонебезпечні, обвальні, селеві, суфозійні процеси та небезпечні геологічні умови на території планованої діяльності відсутні.
щодо технічної альтернативи 2.
Еколого-інженерна підготовка і захист території – аналогічна до технічної альтернативи 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Еколого-інженерна підготовка і захист територій прийняті згідно діючих нормативних
документів.
щодо територіальної альтернативи 2. Територіальна альтернатива 2 не розглядалася.
- Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Повітряне середовище: Потенційний вплив на повітряне середовище при провадженні діяльності буде незначним та проявлятиметься у викидах забруднюючих речових при роботі сільськогосподарської техніки. Неорганізоване джерело викиду – переміщення сільськогосподарської техніки по земельній ділянці. Основними забруднюючими речовинами є: речовини у вигляді твердих суспендованих частинок, НМЛОС, оксиди азоту (у перерахунку на діоксид), азоту (1) оксид N2O, оксид вуглецю, вуглецю діоксид, метан, діоксид сірки, сажа. Джерелом шуму є: насосне обладнання, а також автотранспорт, що маневрує по земельній ділянці. Клімат і мікроклімат: вплив не очікується. Геологічне середовище: потенційний вплив планованої діяльності на геологічне середовище не очікується. Водне середовище: при умові дотримання екологічних обмежень щодо збереження та раціонального використання підземних вод вплив екологічно обгрунтований. Дотримання режимів зрошення не призведе до підняття рівня ґрунтових вод на даній ділянці. На об’єкті можливий скид води з системи зрошення при підготовці до консервації на зимовий період до накописувального бачейну. Ґрунти: можливий незначний вплив при будівництві мережі трубопроводів. Верхній шар ґрунту буде знято та після проведення будівельно-монтажних робіт: мережі трубопроводів – відновлено. Будівництво зрошувальної мережі матиме позитивний вплив на ґрунти тому що: зрошувальна вода є розчинником солей, що надає сприятливий вплив на зростання та розвиток кореневої системи рослин, а також мікробіологічну діяльність ґрунтів, що в результаті підвищує їх родючість. Рослинний і тваринний світ та об’єкти природно-заповідного фонду – вплив не очікується. Об’єкти природного заповідного фонду – вплив не очікується. Знесення зелених насаджень не передбачається. Шляхи міграції тварин та птахів відсутні. Навколишнє соціальне середовище – передбачається створення нових робочих місць та збільшення відрахувань з прибутку в місцевий бюджет. Навколишнє техногенне середовище – вплив не передбачається. Відходи: в результаті планованої діяльності утворюються побутові відходи, які передаються іншим службам, згідно попередньо заключених договорів з метою їх подальшого оброблення,. Вплив на довкілля, здоров’я і умови проживання населення: передбачається в межах доступних нормативних значень. Проведення будь-яких додаткових заходів щодо запобігання або зменшення фізичних видів дії на довкілля недоцільне
щодо технічної альтернативи 2. аналогічно технічній альтернативі 1. щодо територіальної альтернативи 1.
Можливий вплив на ґрунти в межах Станіславчинської територіальної громади. Вплив на атмосферне повітря та клімат відсутній. Вплив на водне середовище – екологічно обґрунтований.
щодо територіальної альтернативи 2. Територіальна альтернатива №2 – не розглядається
- Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Друга категорія
2 Сільське господарство, лісівництво та водне господарство Сільське господарство, лісівництво та водне господарство: сільськогосподарське та лісогосподарське освоєння, рекультивація та меліорація земель (управління водними ресурсами для ведення сільського господарства, у тому числі із зрошуванням і меліорацією) на територіях площею 20 гектарів і більше або на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду чи в їх охоронних зонах на площі 5 гектарів і більше, будівництво меліоративних систем та окремих об’єктів інженерної інфраструктури меліоративних систем; насадження лісу (крім лісовідновлювальних робіт) на площі понад 20 гектарів або на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду чи в їх охоронних зонах на площі 5 гектарів і більше; зміна цільового призначення земель сільськогосподарського призначення (якщо нове призначення відноситься хоча б до одного виду діяльності, зазначеного у частинах другій та третій цієї статті) та зміна цільового призначення особливо цінних земель; потужності для вирощування: птиці (40 тисяч місць і більше); свиней (1 тисяча місць і більше, для свиноматок – 500 місць і більше); великої та дрібної рогатої худоби (1 тисяча місць і більше); кролів та інших хутрових тварин (2 тисячі голів і більше); установки для промислової утилізації, видалення туш тварин та/або відходів тваринництва; інтенсивна аквакультура з продуктивністю 10 тонн на рік і більше або на територіях та об’єктах природно- заповідного фонду чи в їх охоронних зонах; намив територій на землях водного фонду;”
- Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстав немає
- Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля проводиться у відповідності з п.2. ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля” від 23.05.2017 р. № 2059-VIII.
- Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на
довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
- Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Висновок з оцінки впливу на довкілля, у якому визначено допустимість провадження такої планованої діяльності
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Управлінням розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
Дозвіл на спеціальне водокористування згідно статті 48 Водного Кодексу України
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Державним агентством водних ресурсів України
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
- Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Управління розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації , 21100, м. Вінниця, вул. Василя Порика, 29, uprter@vin.gov.ua, (0432)43-74-08, Бякіна Наталя Дмитрівна