Давня дискусія про те, чи потрібно "оптимізувати" мережу загальноосвітніх шкіл, не вщухає. Для одних збереження шкіл, навіть малокомплектних, - це необхідна умова подальшого розвитку українського села. А для інших - маленькі школи - це бюджетний тягар і чинник низької якості освіти.

  Локальним проблемним питанням, з якими стикаються територіальні громади при проведенні оптимізації навчальних закладів району було присвячене засідання «круглого столу»,

що відбулося в кабінеті голови районної ради В.Малярчука за участю заступника голови райдержадміністрації О.Матвієнка, начальника відділу освіти І.Цимбал, Луко-Мовчанського і Кацмазівського сільських голів Ю.Глушка і В.Дідовика, керівництва районної ради та райдержадміністрації.

  Лукомовчанський сільський голова Ю.Глушко повідомив, що на сесії сільської ради, яка відбулась 24 березня, депутати висловили думку територіальної громади щодо реорганізації загальноосвітньої школи І-ІІ степенів у початкову школу. Сільський бюджет не витримає утримання школи у тому форматі, який є на сьогодні. Діти старших класів їздитимуть на навчання до Кацмазівської школи. Проти такої «оптимізації» гаряче виступають представники громадськості – активісти, вчителі й батьки. Але рішення прийнято, і його необхідно втілювати у життя.

  Начальник відділу освіти райдержадміністрації І.Цимбал висвітлила всю низку проблем, що виникають в ході оптимізації малокомплектних навчальних закладів. У Жмеринському районі, нажаль, невпинна тенденція зменшення контингенту дітей шкільного віку. У деяких населених пунктах за останні 5-8 років кількість учнів знизилась на 60-70 відсотків. Відмітила, що відділом освіти підготовлені та направлені листи в усі школи, що підлягають реорганізації, тобто школи, де у новому навчальному році буде навчатись 20 та менше дітей, з роз’ясненнями подальшої долі закладу та алгоритмом реорганізації. Запевнила, що відділ освіти гарантує кожному педагогічному працівнику безболісне працевлаштування, супровід проведення процедури реєстрації новоствореної структури, забезпечення підвозу дітей до місця навчання «шкільним автобусом».

  Підсумовуючи почуте та сказане, голова районної ради В.Малярчук поділився досвідом проведення реформи у Теплицькому районі, головою райдержадміністрації якої він був, зазначив, що реформи можна провести лише за допомогою новаторського мислення та за умови високого рівня довіри громадян до влади.