Про підсумки роботи із зверненнями громадян у Жмеринській райдержадміністрації та виконавчих комітетах сільських та селищної рад по забезпеченню на території району конституційного права громадян на звернення у 2016 році

  Аналіз роботи із зверненнями громадян свідчить про те, що в районній державній адміністрації, її структурних підрозділах, органах місцевого самоврядування проводиться відповідна робота щодо забезпечення виконання Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

  Протягом 2015 року райдержадміністрацією отримано 654 звернення, що на 154, більше ніж у 2014 році (418), з них: колективних 14 (8- 2015р.), повторних - 2 (0-2014р.), та через вищестоящі організації 64 (54-2015р.). На особистому прийомі головою райдержадміністрації та його заступниками отримано 168 звернень (130– 2014р.) письмових звернень - 486 (442– 2014р.), на виїзному прийомі – 60, по телефону «Довіра» – 0 (2-2015р.) та «Гаряча лінія» -0. Усього звернулось 845 громадян (650-2015р.). З вищестоящих органів отримано 64 звернення. (26-2015р.)

  Із громадян, які зазначили свій соціальний статус, звернулись: 25 громадян з числа інвалідів війни та учасників бойових дій \АТО\, 14 членів багатодітних родин, 54 інвалідів загального захворювання, 10 громадян з дітьми – інвалідами. Здебільшого у таких зверненнях порушувались питання соціального захисту, у т.ч. щодо виділення матеріальної допомоги на лікування, та ремонт будинків.

  Частина звернень стосувалася питань пов’язаних із земельним законодавством, а саме виділення земельних часток в натурі, оформлення права на земельні частки(паї) в порядку спадкування, оформлення державних актів на земельні ділянки, розрахунки на здані в оренду майнові та земельні паї, конфлікти стосовно межових знаків, ремонт доріг та інше. Також розглядались питання не регулярного здійснення маршрутних перевезень пасажирів, відмова перевізниками у безкоштовному провезенні пільгової категорії громадян, про замінну аварійних електроопір та малу напругу електропостачання у сільській місцевості.

  Усі звернення вирішувались в межах компетенції, громадянам надавались обґрунтовані роз’яснення порушених ними питань відповідно до вимог чинного законодавства, звернення інвалідів війни розглядались і вирішувались в першочерговому порядку.

  Забезпечувалось особливо уважне ставлення до вирішення проблем з якими звертаються учасники АТО, інваліди загального захворювання та інші непрацездатні особи, багатодітні сім΄ї, одинокі матері, які потребують соціального захисту та підтримки. По заявам громадян цієї категорії протягом звітного періоду розпорядженнями голови райдержадміністрації із районного бюджету надано одноразову матеріальну допомогу на загальну суму 49 000 тисяч гривень.

  Із 654 проблемних питань звернень громадян, на даний час вирішено позитивно 310, 343 заявникам надані обґрунтовані роз’яснення з посиланням на вимоги чинного законодавства. 14 звернень отриманих райдержадміністрацією є колективними, з ними звернулись 190 громадянина. Найчисельніші звернення від жителів сіл: Кармалюки, смт Браїлів, Біликівці та від учасників АТО - щодо виділення земельних ділянок під ведення особистого селянського господарства та переоформлення по спадщині земельних паїв; с.Мала-Жмеринка, смт. Браїлів, с. Лука-Мовчанська, с.Мовчани – звернення стосовно перевізників, які порушують маршрутні графіки перевезень пасажирів, відмовляють в перевезені громадян, які мають пільги на безкоштовний проїзд, скарги на дії самих перевізників щодо зміни розкладу руху транспорту; звернення щодо газифікації села – Кудіївці; та ремонту доріг в селах Потоки, Лисогірка, Почапинці, Жуківці, Лука-Мовчанська, Мовчани,а також масові звернення від жителів району стосовно нарахування субсидій.

  В райдержадміністрації здійснено ряд заходів спрямованих на забезпечення реалізації права громадян на звернення, поліпшення стану роботи із зверненнями громадян.

  Головою районної державної адміністрації прийнято розпорядження від 10.02.2015 року №23 затверджені: графік особистого прийому громадян головою райдержадміністрації, першим заступником голови, заступником голови райдержадміністрації,також головою райдержадміністрації було прийнято розпорядження № 51 від 19.02.2016р «Про затвердження графіку виїзних прийомів громадян головою райдержадміністрації, першим заступником, заступником голови райдержадміністрації» в сільських та селищній радах протягом 2016 року та склад робочої групи, а також порядок організації та проведення особистого прийому громадян в райдержадміністрації, яким передбачено проведення прийому керівництвом райдержадміністрації протягом всіх робочих днів тижня з 08.00 до 13.00 години.

  Графік наглядно оформлений і розміщений для ознайомлення громадянами на видному місці в приміщенні районної державної адміністрації, періодично опубліковується в засобах масової інформації н (газета «Жмеринський меридіан») і доведений до виконкомів сільських та селищної рад, голів яких зобов’язано забезпечити своєчасне інформування населення про проведення виїзних прийомів та створення належних умов для їх проведення.

  Відповідно до порядку організації і проведення особистого прийому громадян і для оперативного вирішення питань з якими звертаються громадяни, при проведенні прийомів головою райдержадміністрації до участі задіяні керівники та спеціалісти управлінь, відділів районної державної адміністрації.

  Практично всі звернення отримані під час прийомів, крім невідкладно вирішених чи роз’яснених в усному порядку, брались на контроль, що забезпечило дотримання передбачених законодавством термінів розгляду звернень. Контрольні звернення направлялись фахівцям відповідно до повноважень, для подальшого розгляду, вирішення та надання відповіді.

  Проведення виїзних прийомів та результати вирішення питань з якими звертались громадяни, систематично висвітлюються на офіційному веб-сайті райдержадміністрації, а також в міськрайонній газеті «Жмеринський меридіан».

  Із врахуванням інтересів та побажань жителів району, упорядковуються маршрутні перевезення.

  В райдержадміністрації забезпечено роботу телефонних ліній «Довіра» – щоденно та «Гаряча лінія» відповідно до графіку – щоп´ятниці при проведенні особистого прийому громадян головою райдержадміністрації.

  Протягом 2016 року питання розгляду звернень громадян виносились на порядок денний нарад з сільськими та селищним головами і секретарями сільських, селищної рад. Надана відповідна правова база, методичні рекомендації з зазначеного питання. 06.02.2016 року проведено засідання колегії районної державної адміністрації, на якому було розглянуто питання про підсумки роботи із зверненнями громадян, за результатами якого прийнято розпорядження голови районної державної адміністрації «Про підсумки роботи із зверненнями громадян в районній державній адміністрації, виконкомах сільських та селищної рад по забезпеченню на території району конституційного права громадян на звернення у 2016 році та завдання на 2017 рік».

  Проведено 8 засідань комісії з питань розгляду звернень громадян щодо надання їм матеріальної допомоги на лікування, належним чином оформлені відповідні протоколи засідань.

  Свої пропозиції та зауваження громадяни мають можливість залишити у скриньці звернень громадян, яка розміщена у приміщені райдержадміністрації та отримувати безкоштовні юридичні консультації у всіх структурних підрозділах райдержадміністрації

  Працівниками апарату райдержадміністрації періодично здійснювались передбачені законодавством перевірки стану роботи із зверненнями громадян у виконкомах місцевих рад, управліннях та відділах районної державної адміністрації. Протягом 2015 року проведено 4 перевірки здійснення делегованих повноважень з питань розгляду звернень громадян, зокрема 1 комплексна та 3 перевірки з окремих питань. В ході перевірки фактів порушення строків розгляду звернень громадян та ведення діловодства не виявлено.

  Всі звернення отримані районною державною адміністрацією находяться на постійному контролі, належному організаційному рівні, забезпечується дотримання передбачених законодавством термінів розгляду звернень та вчасне інформування заявників про наслідки розгляду, відповідно до Закону України « Про звернення громадян».

  Л.Кондратюк, головний спеціаліст по роботі із зверненнями громадян загального відділу апарату райдержадміністрації